KONCEPCJA PRACY II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO Z BIAŁORUSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA IM. BRONISŁAWA TARASZKIEWICZA W BIELSKU PODLASKIM NA LATA 2013 – 2016 - II Liceum Ogólnokształcące z BJN im. Bronisława Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim 

KONCEPCJA PRACY II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO Z BIAŁORUSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA IM. BRONISŁAWA TARASZKIEWICZA W BIELSKU PODLASKIM NA LATA 2013 – 2016
niedziela, 1 września 2013 roku
Dodał: Sławomir Niedźwiecki
Kategoria: Pozostałe  

Koncepcja opracowana została w oparciu o:

  1. Ustawę o systemie oświaty z dnia 7 września 19991r. (Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 07.10.2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2009r. Nr 168, poz.1324).
  3. Ustawę z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (tekst jedn.:Dz.U. z 2006r.Nr 97, poz.674 z późn. zm.)

 

GŁÓWNE ZALOŻENIA FUNKCJONOWANIA LICEUM:

  1. Utrzymanie wysokiego poziomu nauczania z poszczególnych przedmiotów.
  2.  Przygotowanie ucznia do jak najlepszego zdania egzaminu maturalnego i podjęcia nauki w szkołach wyższych, poprzez pracę na lekcji  i uczestnictwo  w kołach zainteresowań.
  3. Podnoszenie jakości wiedzy i umiejętności ucznia poprzez udział w olimpiadach i konkursach przedmiotowych.
  4. Rozwijanie wśród uczniów zainteresowań oraz badanie ich predyspozycji pod kątem znalezienia swojego miejsca na rynku pracy.
  5. Rozwijanie wśród uczniów szacunku do tradycji ojczystych, do swojego pochodzenia,   poczucia własnej godności,  tolerancji i otwartości.
  6. Rozbudzanie zainteresowania procesami zachodzącymi na styku kultur polskiej i białoruskiej, zachęcanie do uczestnictwa w tworzeniu nowych wartości w życiu mniejszości białoruskiej w Polsce.
  7. Promocja  II LO z BJN , celem pozyskania jak największej grupy  przyjaciół szkoły.
  8. Stałe rozwijanie i modernizowanie bazy dydaktycznej, warunków pracy i nauki.
  9. Kształtowanie wśród uczniów zachowań prozdrowotnych i aktywnej postawy przeciwdziałania uzależnieniom, diagnozowanie i pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i opiekuńczych.
  10. Podejmowanie działań w celu podniesienia  bezpieczeństwa w szkole.

Działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza:

  1. Systematyczna analiza wyników egzaminów maturalnych celem ich podniesienia.  
  2. Przygotowanie, przeprowadzenie i analiza wyników sprawdzianów umiejętności i wiedzy uczniów (tzw. próbne matury) od klasy pierwszej do klasy trzeciej.
  3. Systematyczne korzystanie z propozycji CKE i OKE , dających możliwość sprawdzenia wiedzy uczniów na poszczególnych etapach nauki w szkole.
  4. Motywowanie uczniów do aktywnego udziału w olimpiadach przedmiotowych i konkursach poprzez organizację zajęć dodatkowych i indywidualizację pracy z uczniem.
  5. Organizacja zajęć mających na celu   podniesienie wyników uczniów mających problemy w nauce.
  6. Rozwijanie aktywności uczniów poprzez pracę  w samorządzie uczniowskim, gazetce szkolnej, radiowęźle, klubie spraw polsko-bialoruskich, zespole wokalnym. Poszukiwanie nowych form pozalekcyjnej aktywności uczniów, wsłuchiwanie się w propozycje płynące od uczniów.
  7. Współpraca rodziców, nauczycieli, pracowników administracyjno-obsługowych i uczniów celem zachowania wysokiego poziomu poczucia bezpieczeństwa w szkole.
  8. Kontynuowanie programów profilaktycznych i wychowawczych z celem diagnozowania i rozwiązywania problemów życia szkolnego.
  9. Współpraca z organizacjami białoruskimi w Polsce, wspólna organizacja konferencji i spotkań otwartych dla społeczności lokalnej.
  10. Współpraca z rodzicami uczniów, reagowanie na zmiany zachodzące w systemie oświaty, dostosowanie bazy szkoły do potrzeb z nich wynikających (np. dziennik elektroniczny).

 

Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym i jej promocja:

  1. Utrzymywanie stałej współpracy  z organem prowadzącym i instytucjami  lokalnymi  działającymi na rzecz środowiska powiatu bielskiego.
  2. Informowanie o życiu szkolnym poprzez stronę WWW.lozbjn.edu.pl , media lokalne i centralne, środki przekazu mniejszości białoruskiej, wydawnictwa okolicznościowe, ulotki itp.
  3. Udział w uroczystościach państwowych i powiatowych oraz imprezach ważnych dla środowiska  białoruskiego.
  4. Zapraszanie rodziców uczniów oraz rodziców potencjalnych uczniów na uroczystości i spotkania organizowane w szkole.
  5. Organizacja dnia otwartego Liceum.

Zarządzanie szkołą:

  1. Dyrektor, rada pedagogiczna i pracownicy administracyjno-obsługowi planują działania oraz rozwiązują pojawiające się  problemy mając na celu jak najlepsze funkcjonowanie II LO z BJN.
  2. Ewaluacja wewnętrzna wynika z potrzeb i spostrzeżeń wynikających z życia szkoły.
  3. Ewaluacja wewnętrzna prowadzona jest z udziałem zespołów nauczycieli.
  4. Wszystkie podmioty życia szkolnego troszczą się o mienie szkolne.
  5. Baza dydaktyczna szkoły budowana jest ze środków budżetowych, a także rady rodziców i sponsorów.

Procesy zachodzące w szkole:

  1. Dyrektor i rada pedagogiczna analizują potrzeby tworzenia nowych klas  przed rozpoczęciem procesu rekrutacji.
  2. Oferta edukacyjna II LO z BJN jest rozszerzana i modyfikowana w zależności od potrzeb i możliwości.
  3. Szkoła śledzi losy absolwentów, ich osiągnięcia wykorzystywane są w pracy z uczniami i promocji  II LO z BJN.

 

 

Koncepcja została przyjęta przez Radę Pedagogiczną II LO z BJN w dniu 30 sierpnia 2013r.

 



Wstecz