Projekt „Równamy szanse” - II Liceum Ogólnokształcące z BJN im. Bronisława Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim 

Projekt „Równamy szanse”
piątek, 29 czerwca 2012 roku
Dodał: Sławomir Niedźwiecki
Kategoria: Pozostałe  

W okresie od stycznia 2012 r. do czerwca 2012 r. w naszej szkole realizowany był projekt pt:  „Równamy szanse”  w   ramach  Priorytetu   IX   Rozwój  wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.1  Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałania 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym  dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


Projekt skierowany był do uczniów klas pierwszych i drugich  II Liceum Ogólnokształcącego z Białoruskim Językiem Nauczania im. Bronisława Taraszkiewicza oraz do uczniów klas trzecich II Liceum Ogólnokształcącego w Bielsku Podlaskim w zakresie dodatkowych zajęć z języka angielskiego pod kątem zmian  w egzaminie maturalnym.

Celem głównym projektu było podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkół ponadgimnazjalnych prowadzonych przez Powiat Bielski. Celami szczegółowymi niezbędnymi do realizacji celu głównego w II Liceum Ogólnokształcącym w Bielsku Podlaskim było podniesienie kompetencji kluczowych z przedmiotów: matematyki, geografii, chemii, biologii, informatyki, podstaw przedsiębiorczości, wos, języka rosyjskiego, języka angielskiego (pod kątem zmian w egzaminie maturalnym w 2012 roku) oraz wyrównanie braków edukacyjnych z historii i języka białoruskiego oraz w zakresie kultury fizycznej.

Realizacja zajęć pozalekcyjnych rozpoczęła się w styczniu 2012 roku i zakończyła się w kwietniu 2012 roku (w przypadku języka angielskiego) i czerwcu (w przypadku pozostałych przedmiotów).  Uczniowie pracowali w grupach (od 12 osób do 16 osób).

Łącznie w naszej szkole do projektu przystąpiło 155 uczniów. 

Na początku realizacji projektu w ramach cross-financingu został zakupiony sprzęt dydaktyczny: tablica interaktywna, atlasy geograficzne, programy komputerowe do nauki biologii i nauki przedsiębiorczości i zestawy laboratoryjne do nauki biologii.  

Zdecydowana większość zajęć pozalekcyjnych cieszyła się zainteresowaniem wśród uczniów. Uczniowie byli zadowoleni z  organizacji zajęć. Na początku i na zakończenie zajęć zostały przeprowadzone testy, które wykazały podniesienie wiedzy i umiejętności uczniów. Podsumowując wyniki testów i wnioski prowadzących zajęcia pozalekcyjne należy stwierdzić, że zakładany cel projektu został osiągnięty.  



Wstecz