Teraz bajty. Informatyka dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy. Klasa I
- Temat C4. Stosowanie instrukcji warunkowych w językach C++ i Python
- Temat C5. Stosowanie instrukcji iteracyjnych w językach C++ i Python
- Z nowym bitem. Informatyka dla szkół ponadgimnazjalnych – zakres podstawowy
- Temat B6. Grafika komputerowa
- Informatyka dla szkół ponadgimnazjalnych – zakres podstawowy
- Temat B8. Grafika komputerowa
Informatyka I AC, I BD
- Projektowanie stron WWW, CSS, s.126-151, zadanie 2.1 s.142, WSiP lub projekt witryny hobbystycznej za pomocą narzędzi WIX lub usługi Google Witryny (str. 140, WSiP).
- Podsumowanie i pytania sprawdzające s. 143, WSiP
================================================================= Informatyka kl. II A
- Rekurencyjna realizacja wybranych algorytmów, s.89-96, zadania 94-95, MiGra
- Algorytmy sortowania i elementy analizy algorytmów, s.96-110, zadania s.110, MiGra
Temat 5
- Algorytm Euklidesa (wersja z dzieleniem i odejmowaniem)
- Schemat blokowy algorytmu Euklidesa w wersji z dzieleniem
- Algorytm obliczania silni
- Metoda „dziel i zwyciężaj”
- Wydawanie reszty metodą zachłanną
- Liczby Fibonacciego
- Schemat Hornera
- Opisz algorytm optymalny jednoczesnego znajdowania największego i najmniejszego elementu w zbiorze.
Temat 6
- Rekurencja
- Funkcja rekurencyjna (przykład)
- Porównanie rekurencji z iteracją
- Rekurencyjna metoda obliczania silni np. dla n = 4
- Czym się różni iteracja od rekurencji? Podaj przykład definicji iteracyjnej i rekurencyjnej obliczania silni liczby naturalnej n.
Temat 7
- Na czym polega sortowanie pozycyjne? Wyjaśnij na przykładzie.
- Na czym polega sortowanie przez wybór?
- Na czym polega sortowanie bąbelkowe?
- Na czym polega ocena poprawności algorytmów?
- W jaki sposób możemy wyrazić złożoność czasową algorytmu?
- W jakim celu ocenia się złożoność pamięciową algorytmu?
Projekty (marzec – czerwiec)
- Zadanie projektowe z dokumentacją – temat 12 str. 153-158 (strona WWW, prezentacja Prezi lub Sway).
- Audycja radiowa lub prosty mix 3-5 min., zrealizowany w programie Audacity
lub innym
- Film 3-5 min (niektórzy z Was dysponują już własnymi filmami).
- Gazetka wykonana w programie MS Publisher - 8 stron.
- Grafika bitmapowa – Gimp – pocztówka, okładka książki lub czasopisma, etc.
- Grafika wektorowa – Inscape – rysunki z podręcznika + projekt logo „Perłowy Świat”, ćw. 7 str. 209 (lub inne własne).
- Baza danych np. „Domki”, „Przedsiębiorstwo taksówkowe”, inne.
- Arkusz kalkulacyjny – przykładowe zadania maturalne, inne.
- Wykresy funkcji.
Projekty proszę gromadzić w chmurze i udostępniać na: slawomir.niedzwiecki@gmail.com
Ocenie podlegać będzie również realizacja otwartych kursów IT: CISCO oraz na http://it-szkola.edu.pl/kursy (marzec - czerwiec)
Identyfikator grupy 3168-8611
- Algorytmika i programowanie – 5 dowolnych kursów
- Multimedia i grafika komputerowa – 3 dowolne kursy
- Bazy danych – 3 dowolne kursy
- Tendencje w rozwoju informatyki – 3 dowolne kursy
- Sieci komputerowe – 3 dowolne kursy
Kwiecień – próbna matura z informatyki (chętni uczniowie)
Uwaga: Przykładowe zadania maturalne wykonują wszyscy uczniowie na lekcjach informatyki.
=================================================================
Informatyka kl. III A
Powtórzenie:
-
Temat 23 Metody tworzenia kwerend z wykorzystaniem języka SQL
Zaliczenie:
- umiejętność pisania kwerend w języku SQL, zrealizowane zadanie domowe (karta pracy): kwerendy wraz z rzutami ekranu
- Test SQL
Temat 31 Dynamiczne przetwarzanie stron
Zaliczenie:
- umiejętność instalacji pakietu XAMPP
- umiejętność pisania skryptów w języku PHP (np. data, czas, stosowanie zmiennych i operatorów, równanie liniowe, kwadratowe, witryna internetowa w PHP)
- test PHP
Temat 28 Podstawy programowania obiektowego (karta pracy, test)
Inne:
- Zadania z arkusza kalkulacyjnego: obliczenia statystyczne - ankieta, obliczenia związane z datą i czasem.
- Zaawansowane problemy algorytmiczne: np. Wieże Hanoi, generowanie liczb pierwszych – sito Eratostenesa, liczby doskonałe, ONP – Odwrotna Notacja Polska (str. 307-309) ćwiczenia + test zaliczeniowy!
- Zadania w C++, MS Access, MS EXCEL, formularze, itp.
-
Temat 24 Na czym polega projektowanie systemów informatycznych?
Zadania projektowe do wyboru (str. 298)
- System Obsługi Przychodni Lekarskiej – SOPLe.
- System Obsługi Apteki _ SOA
- Rezerwacja biletów do kina przez Internet – KINO
- Obsługa sekretariatu Uczniowskiego
- Hurtownia (kosmetyków, warzyw, owoców, artykułów spożywczych)
- Wypożyczalnia filmów wideo
- Obsługa salonu sprzedaży samochodów
- Metody sortowania
- Ewidencja pracowników
- Biblioteka
- Domowe wydatki
- Tworzenie testów wiedzy
- Inne wg zainteresowań
Zaliczenie polega na realizacji zadania projektowego (do wyboru) wraz z dokumentacją (może być forma elektroniczna).
Projekty proszę gromadzić w chmurze (portfolio) i udostępniać na: slawomir.niedzwiecki@gmail.com
Ocenie podlegać będzie również realizacja otwartych kursów IT na http://it-szkola.edu.pl/kursy
Identyfikator grupy 3169-a950
Należy ukończyć przynajmniej 20 kursów do 31 marca 2020
- Tendencje w rozwoju informatyki !!!, algorytmika i programowanie, sieci komputerowe, bazy danych, język SQL, sztuczna inteligencja, multimedia i grafika komputerowa, cyfrowe igrzyska.
Uwaga: Uczeń może zaprezentować nauczycielowi do oceny efekty swoich zainteresowań informatycznych spoza programu nauczania informatyki w szkole (tworzenie gier, programów, prowadzenie stron internetowych, blogów, kanałów YouTube, autorskie filmy, grafiki, muzyka, itp.)
Życzymy wszystkim jak najwięcej zdrowia
Sławomir Niedźwiecki, slawomir.niedzwiecki@gmail.com |