Informacja na temat etapu centralnego II edycji Olimpiady Wiedzy o Mediach. - II Liceum Ogólnokształcące z BJN im. Bronisława Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim

Informacja na temat etapu centralnego II edycji Olimpiady Wiedzy o Mediach.
wtorek, 22 marca 2016 roku
Dodał: Sławomir Niedźwiecki
Kategoria: Osiągnięcia

W dniach 18-19 marca w gmachu dawnej biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego  odbył się etap centralny II edycji Olimpiady Wiedzy o Mediach. Wzięło w nim udział 147 uczestników z całego kraju. Stawką było 48 indeksów uprawniających do studiów na kierunkach dziennikarskich na szesnastu partnerskich uczelniach wyższych oraz nagrody rzeczowe. Pełne listy laureatów i osób nagrodzonych indeksami dostępne są do pobrania na oficjalnej stronie Olimpiady objętej patronatem Minister Edukacji Narodowej oraz Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego: http://owm.id.uw.edu.pl.

Jako reprezentanci okręgu białostockiego spotkaliśmy się w piątek w hali głównej dworca PKP około godz. 7.35. Stamtąd pociągiem, pod opieką Sekretarza Komitetu Okręgowego dr Tomasza Adamskiego, wyjechaliśmy do Warszawy. Po dotarciu do stolicy udaliśmy się metrem w kierunku Uniwersytetu Warszawskiego. Kiedy upłynęły dwie godziny przeznaczone na odpoczynek i rejestrację na liście uczestników, zajęliśmy miejsca na auli. Po rozwiązaniu testu udaliśmy się na ciepły posiłek przygotowany przez firmę cateringową. Później odbyły się spotkania z dziennikarzami- Anną Morawską (Panorama) i Krzysztofem Ziemcem (Wiadomości). Opowiedzieli nam nieco o kulisach pracy dziennikarza oraz o własnych doświadczeniach zawodowych. Nie obyło się bez kilku zabawnych anegdot, delikatnych prowokacji i burzliwych dyskusji. Bezpośrednio po tym zostały ogłoszone listy laureatów Olimpiady oraz osób nagrodzonych indeksami. Następnie zwiedziliśmy Narodowy Instytut Audiowizualny i stamtąd, ok. godziny 19.00, komunikacją miejską przedostaliśmy się do hotelu Aramis. Tam czekała na nas kolacja. Resztę wieczoru spędziliśmy w swoich pokojach.

Następnego dnia po śniadaniu ponownie udaliśmy się na teren Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie odbył się finałowy quiz z udziałem dwunastu najlepszych uczestników konkursu. Walczyli oni o kolejność w wyborze indeksów oraz cenne nagrody rzeczowe.  Po krótkiej przerwie odbyło się wręczenie dyplomów i nagród. Około godziny 16.00 pociągiem wyjechaliśmy do Białegostoku, gdzie dotarliśmy ok. 18.30.
Jako laureatka olimpiady otrzymałam indeks na uczelnie wyższą i torbę ciekawych upominków. Wyjazd odbył się w miłej atmosferze i był bardzo ciekawym oraz wartościowym doświadczeniem. Jednak niewątpliwie najcenniejszą nagrodą jest przepustka na studia dziennikarskie, o których marzyłam już od pewnego czasu.