Finał 22. edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej - II Liceum Ogólnokształcące z BJN im. Bronisława Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim 

Finał 22. edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej
piątek, 26 kwietnia 2024 roku
Dodał: Sławomir Niedźwiecki
Kategoria: Osiągnięcia  

Rozmowa z p. Aliną Bączar – Wiceprezes Zarządu Fundacji GPW. Pani wiceprezes dodawała otochy, konsultowała, pytała skąd przybyli nasz uczniowie - fot. Sławomir Niedźwiecki.

26 kwietnia br. na Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) odbył się finałowy etap 22. edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej, organizowanej przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Fundację GPW.

Do Finału zakwalifikowało się łącznie 26 zespołów: dziesięć najlepszych zespołów w rankingu I etapu, dziesięć najlepszych zespołów w rankingu II etapu oraz sześć najlepszych zespołów wyłonionych w czasie dogrywki. Wśród finalistów znalazł się zespół uczniów z naszej szkoły w składzie Damian Korniluk i Damian Karczewski. Jest to historyczny sukces  uczniów II LOzBJN, ponieważ w SIGG wzięło udział aż 29809 uczniów i 11717 zespołów z 16 województw. Ponadto nasz zespół był jedynym zespołem z woj. podlaskiego.

Finaliści rywalizowali o jak najwyższą stopę zwrotu mając do dyspozycji akcje, ETF-y oraz kontrakty terminowe notowane na GPW. Ostatecznie nasi uczniowie zajęli 19 miejsce.

Opiekunem zespołu jest Sławomir Niedźwiecki.

 

Projekt SIGG organizowany przez GPW oraz Fundację GPW we współpracy z Fundacją im. Lesława A. Pagi kierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych. Uczniowie biorą udział w SIGG w zespołach liczących od dwóch do czterech osób (pod opieką nauczyciela). Projekt ma na celu edukację ekonomiczną młodzieży w zakresie mechanizmów działania rynku kapitałowego oraz giełdy, udział mogą wziąć wszyscy zainteresowani spełniający wymagania określone w regulaminie.

Formuła projektu obejmuje grę inwestycyjną realizowaną na bazie platformy GPWtr@der oraz moduł edukacyjny, w ramach którego młodzież szkolna zapoznaje się z zasadami działania giełdy oraz instrumentami giełdowymi. Zdobytą wiedzę uczniowie wykorzystują do samodzielnego dokonywania wirtualnych transakcji z wykorzystaniem dostępnych w grze instrumentów finansowych (akcji, ETF-ów czy kontraktów terminowych). Inwestycje realizowane są w oparciu o środki wirtualne, ale transakcje zawierane są na podstawie rzeczywistych ofert kupna i sprzedaży na realnym rynku giełdowym. Taki mechanizm doskonale oddaje giełdową rzeczywistość, a uczniowie w praktyce przekonują się, na czym polega inwestowanie na giełdzie, poznają ryzyko inwestycyjne i skutki niewłaściwych decyzji. Poprzez udział w projekcie młodzi ludzie mają także możliwość zdobycia umiejętności analizowania danych i sytuacji na rynku, podejmowania decyzji oraz pracy w grupie.

  • Gra podzielona jest na etapy:
  • Gra testowa,
  • Udział w module edukacyjnym,
  • Etap 1: transakcje na akcjach i ETF-ach,
  • Etap 2: transakcje na kontraktach terminowych,
  • Finał w Sali Notowań GPW.

Dodatkowo każdy zespół oraz opiekunowie mają możliwość korzystania z doświadczenia i wiedzy niemal trzydziestu koordynatorów regionalnych współpracujących z organizatorami projektu.

Najlepsze w SIGG zespoły (Laureaci etapów oraz Finału) otrzymują atrakcyjne nagrody finansowe. Przewidziane są także nagrody finansowe i rzeczowe dla uczniów i całych klas z najlepszymi wynikami punktowymi w ramach modułu edukacyjnego SIGG.

Partner Strategiczny: Fundacja im. Lesława A. Pagi
Tegoroczna edycja Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej została dofinansowana ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II".

Fot. Sławomir Niedźwiecki



Wstecz